kayip esya burosu / lost and found

sonbaharli minyatur masa / miniature autumn table

efenim bu da 10marifet'in sonbahar yarismasina katilmis olmak amaciyla yaptigim masacik. ve fakat ne yalan soyleyeyim, olesiye useniyorum tekrardan yaZmaya, o yuZden 10marifete ne yaZdiysam kopylayip yapistiriyorum. simdiden maZur gorunuZ..

this tiny table is what i made for a turkish website's autumn themed contest. efenim, ben de bir minyaturlu calisma ile katilayim dedim yarismaya. aslinda dalli budakli bir kukla fikrim vardi ama Zaman olmadi malesef hic..
ilk etapta masamiZi farkli acilardan gosteren fotograflari paylasmak istiyorum, buyrun..

i was actually planning to make a brench-like puppet for the contest but i never had the time for that. so here i present you the autumn table from different angles..
bu burada da metrik sistemde bir cetvel ile birlikte gormektesiniZ.

and here you can see it photographed with a metric ruler.
gelelim ayrintilara..
yukarida butunluk icerisinde gormus oldugunuZ fotograflardaki her seyi teker teker kendim yapmis bulunuyorum.


and about the details..
every single thing you can see in the photos above are completely handmade by me..

but.. you know what, i really don't feel like translating all these things i've written for that website i was talking about. and since i don't actually have lots of non-turkish speaking readers (yeah, well.. what can you do), i'll just leave that as it is..

misal bu yukaridaki, bir adet sicak sarap seti. kendileri bir adet testiden, bir adet uZerine toZ tarcin serpilmis olmasi yetmeZmis gibi bir adet de cubuk tarcin ihtiva eden mis kokulu bir kupa dolusu sicak sarap ve bir adet de cubuk tarcindan olusmakta. toplu fotografta masanin ortalarinda ve arka tarafa konuslanmis olarak da gorebilirsiniZ kendilerini.. biliyorum, sicak sarap daha Ziyade kis mevsimiyle oZdeslesmis durumda ama sanirim son birkac gundur buralarda yagmakta olan kar kendilerini sonbahar masama koymaya itti beni..

evet bu kabak efendi de masamiZin sol arka kosesine konuslanmis idi. nedendir bilinmeZ, hem form itibariyle hem de renkleri yuZunden pek sever oldum balkabaklarini. sonbahara da ayrica yakisiyor hani..

balkabagini masaya kabak gibi koyup turtasindan yapmamak olmaZ dedim.. tabagindan spatulasina kadar, soyledigim gibi el emegi goZ nuru.. kendileri masanin sag on noktasinda kurulmus idi onceki fotograflarda..
bir de bu acidan bakmaya ne dersiniZ?

vallahi ne yalan soyleyeyim, aslinda butun bu proje bu yaprakciklarla basladi.. kendilerini kahve filtresi kullanarak yapip suluboyayla boyadim. kahve filtresinin cok kutsal bir islevi olmasi yetmeZmis gibi (kahve yapmak kutsal istir, kahve kutsal icecegimiZ.. kahve sen biZim her seyimiZsin), sahane de bir dokusu var.. velhasil efenim bu yaprakciklari masanin muhtelif yerlerine dagilmis vaZiyette gorebilirsiniZ.. dekorasyon, evet..

bu balkabagi marmelatli (fena halde uyduruyo da olabilirim, "yok oyle bi marmelat, sacmaliyorsun" diyen olursa da hemen "portakal marmelati onlar, evet" diyerek yan ciZebilirim yani..) kurabiye arkadaslar da masanin sol on kosesinde oturmaktaydilar. tabagindan marmelatina kadar her sey polimer kil marifetiyle yapildi..
efenim bu mumlari da daha once surada linkini paylasmis oldugum teknigi kullanarak yaptim. daha once denemeye firsatim olmamisti ama acayip keyifliymis, fena halde tavsiye ederim..

tamam itiraf ediyorum, burada hile yaptim aZicik. ama aZicik. soyle ki, burada bahsettigim sepetlerin icine koymak uZere yapmis oldugum elmalari kullandim simdi. yok ayol hile falan degilmis aslinda, elma benim elmam hem, istedigim yere koyarim. sonbahar elmasi.. kaseyi de kinnap denildigine inandigim (ama bu inancin da pek temeli yok hani) ipi dondur-yapistir teknigini kullanarak yaptim.

evet efenim, burada da masanin ciplak halini gormektesiniZ. sadece tek tarafi degil, 4 bir tarafi bu oZene sahip. basta daha normal bir masa yapayim diyordum ama bu organik ve biraZ da yaslanmis havayi daha cok sevdigimi farkettim..
masanin yuZeyini ilk olarak mukavva (ya cok komik bir soZcuk bu mukavva, her kullandigimda istemsiZce siritiyorum) ile sekillendirdim. akabinde cop sis parcalariyla bacaklari yapip yapistirdim. sonrasinda da ver elini polimer kil. masam pistikten sonra da once kahverengi akrilik, ardindan da eskitmeli boya ile de bu hale getirdim.. son katman da akrilik vernikten ibaret.. velhasil, bu da boyle bir sonbahardi iste..

8 comments:

orgucuoyuncakcınine said...

NE EMEK NE GÜZELLİK AKLINLA ELLERİNLE ÇOK YAŞA.MUHTEŞEM OLMUŞ

ozlemakin said...

cok tesekkur ederim :))

Cyndy said...

Wonderful!

ozlemakin said...

thanks! :)

naz said...

özlem artık mobilya işine gir bunların büyüklerini yap lütfen :)

ozlemakin said...

hehe :)

Gülen Tezer Üstün said...

Ben yorum bırakmıştım, hani benim yorumum :((((

ozlemakin said...

aaa hic gormedim/dokunmadim ben, valla..