kayip esya burosu / lost and found

"stiny vzpominek"


aslinda bu arkadastan tee ne Zamandir bahsedecegim guya ama bir turlu yapim asamasi fotograflarini ele geciremedigim icin hep kaldi. aklima gelmisken sonucu paylasayim bari dedim.
"stiny vzpominek", "hatiralarin golgesi" filan gibi bir anlama sahip. filmin hikayesi petra hanim'a, kuklalar da bana ait. kuklalari haZir armatur kullanarak yaptim. bu armatur kullanma meselesini sevemiyorum malesef Zira kuklanin isi bittikten sonra kendilerini parcalayip armaturu iade etmek gerekiyor. ic parcalayici, evet.
filmin esas olayi 35mm deneyimini yasamis olmamiZdi, herhangi bir teknolojik cihaZ kullanmanin yasak oldugu bir ortamda bir haftada cekip bitirdik. animasyonlarda da golge animasyonlarini cam uZerinde paper cut-out teknigini kullanarak peter bey ve Zofka hanim kotardi, kukla animasyonu da benim isimdi.
velhasil iste, boyleyken boyle. deneyim deneyimdir..

actually, i should've been talking about this a long long time ago but i never got hold of the making-of photos. so i decided to share the result instead.
"stiny vzpominek" means something like "shadows of the memories". the story is written by petra and the puppets are made by me. i made them using stop-motion armatures. yet, i really don't like using those armatures since they need to be torn apart after the shooting. such a tragedy, if you ask me.
anywho, the main thing about this little film was to be able to experience the good ol' film magic with 35mm and without using any technological devices (such as computers, softwares and onionskins). the shadow animations were done by peter and Zofka, using paper cut-out on a glass. and i did the puppet animations.
and yet, experience is experience anyway. better than nothing, eh?

4 comments:

Unknown said...

çok güzel olmuş özlem ellerine sağlık. Şu gölgeleri nasıl yaptınız daha detaylı anlatsana bana, merak ettim

ozlemakin said...

cok sagol Zeynep. bir mail attim iki set fotografi barindiran. ama temel olarak, golgelerin yansiyacagi duvara paralel bir camin uZerine tack-it marifetiyle yapistirilan kagit kuklalarin canlandirilmasi yontemiyle yaptik golgeleri. camin arkasindan da 1000lik yaktik bi tane, kamera da camin hemen yaninda yer aldi.

hakan said...

çok güzel ve anlamli bir animasyon, tebrik ediyorum Özlem hanım...

ozlemakin said...

cok tesekkur ederim.